تبلت ها آنقدر در حال فراگیر شدن هستند که شرکت نیسان هم به این فکر افتاده تا پنل اصلی جلوی راننده را با یک تبلت جایگزین کند. این طرح Terra SUV است که فعلا به شکل ایده ای اولیه مطرح شده و البته نمونه ای از آن در نمایشگاه اتومبیل پاریس در اواخر این ماه خواهیم دید.

این تبلت پنل جلویی خودرو را تشکیل می دهد و جالب اینجا است که راننده می تواند هنگام توقف، تبلت را بردارد و همراه خودش ببرد. برای روشن کردن اتومبیل هم نیاز است که تبلت را در جای خودش قرار دهیم.


ادامه مطلب

طبقه بندی: خودرو،  فناوری نوین، 
برچسب ها: ساخت و تولید، خودرو، مهندسی مکانیک،  

تاریخ : شنبه 25 شهریور 1391 | 12:08 ب.ظ | نویسنده : مهندس کیوان مصطفی پوریان | نظرات

مایكل مرسیه و كریس جونز در یك طراحی جالب در تلاش برای ورود هواناوها به قرن بیست و یكم دست به ساخت یك دستگاه ورزشی براق شبیه به خودرو زده‌اند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، هواناوهای تولید شده در دهه 1950 هیچ گاه موفق به پرواز نشده بودند اما این دو طراح قصد دارند این رویه را تغییر دهند.

هواناو مرسیه-جونز از مواد و تركیبات فناوری پیشرفته از صنایع دریایی، خودروسازی و هوافضا استفاده كرده اما با عنوان خودرویی به بازار عرضه خواهد شد كه عموم مردم می‌توانند آن را خریداری كرده و از آن لذت ببرند.

این طراحان از طریق سایت جذب سرمایه IndieGogo درخواست 50 هزار دلار كمك مالی كرده‌اند و تاكنون موفق به جذب چهار هزار دلار شده‌اند اما هر دو مصمم هستند كه این طراحی خلاقانه را به واقعیت تبدیل كنند.



ادامه مطلب

طبقه بندی: فناوری نوین، 

تاریخ : دوشنبه 13 شهریور 1391 | 03:39 ب.ظ | نویسنده : مهندس کیوان مصطفی پوریان | نظرات

امروزه فاکتور ایمنی در صنایع خودروسازی، امر بسیار مهمی تلقی می شود، تا جایی که خودروسازان معتبر دنیا مبالغ هنگفتی فقط برای تحقیق در این زمینه هزینه می کنند. اما ایمنی فقط شامل کیسه های هوای هوشمند، تقویت بدنه و ... نیست و متخصصان با استفاده از علمی مانند فیزیک، هندلینگ و پایداری اتومبیل ها را افزایش داده تا از وقوع حوادث ناشی از عدم ثبات و پایداری اتومبیل ها جلوگیری کنند که پرکاربردترین وسایل در این زمینه براگیرها، دیفیوزها و ترمز های هوایی هستند. عملکرد هر کدام از این ادوات وابسته به واکنش آن ها با هوای در حال حرکت اطراف اتومبیل است و بررسی آن مستلزم شناخت علم دینامیک سیالت بوده که با بیانی ساده و مختصر به بررسی آن می پردازیم.

 


ادامه مطلب

طبقه بندی: خودرو، 

تاریخ : دوشنبه 6 شهریور 1391 | 11:28 ب.ظ | نویسنده : مهندس کیوان مصطفی پوریان | نظرات

(ENGINE) به موتورهایی گفته می شود که بتوانند صور مختلف انرژی را به هم تبدیل کنند تا نیرویی جهت انجام کار تولید شود. برای مثال، راکت هایی با سوخت مایع که دارای پمپ مجرا و سیستم الکتریکی هستند(موتور تالوس) راکت موتور از نوع (ENGINE) گفته می شود. در صورتی که (MOTOR) بیشتر شامل وسایلی است که نیروی حاصله فقط با یک تغییر( نظیر تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی) به نیروی مکانیکی تبدیل می شود.

فرق عمده دو لغت فوق در متن انگلیسی بیشتر ناشی از این است که (ROCKET-ENGINE) تکمیل تر از ( ROCKET-MOTOR) است.

بر این اساس، اگرچه علی رغم عدم تطبیق کامل معانی این دو لغت در فارسی، به هر دو راکت موتور اطلاق می شود، توجه به مفهموم این کلمات ضروری است. علی هذا اغلب موشک های امروزه به وسیله راکت موتور پرتاب می شوند و معدودی که به وسیله موتورهای جت متکی به هوا عمل می نمایند برای پرتاب به یک بوستر که راکت موتور(MOTOR)  است، نیاز دارند. برای توضیح بیشتر به تشریح ساختمان راکت موتور (MOTOR) که اغلب دارای سوخت جامد هستند می پردازیم.

موتورهای سوخت جامد

 راکت یا سوخت جامد شامل چهار قسمت بدنه، خرج، آتش زنه و نازل می باشد. بدنه به صورت ظرفی سوخت جامد را که خرج نامیده می شود، در داخل خود جای داده و ضمن محافظت، بعد از عمل نمودن آتش زنه مشابه محفظه ی احتراق عمل می نماید، آتش زنه باعث سوختن خرج( زمانی که راکت پرتاب می شود) می شود، نازل باعث تجمع گازها در داخل محفظه ی احتراق شده و طوری شکل داده می شود که باعث تسریع در خروج گازها- هنگامی که موتور ترک می کنند- می شود.


ادامه مطلب

طبقه بندی: مقالات مکانیک، 

تاریخ : دوشنبه 6 شهریور 1391 | 11:13 ب.ظ | نویسنده : مهندس کیوان مصطفی پوریان | نظرات


بی-۲ اسپیریت (شبح)، نام بمب‌افکن رادارگریز چند منظوره شرکت نورث‌روپ‌گرومن است که توانایی پرتاب سلاح‌های هسته‌ای و متعارف را دارد. همچنین می‌توان در این نابودگر از بمب‌هایی که از سیستم GPS بهره می‌برند (GPS-Aided Bomb) استفاده کرد. B۲ با سوخت گیری اولیه ۹۶۰۰ را طی می‌کند و اگر سوخت گیری هوایی کند (Aerial Refueling)، می‌تواند به هر نقطه‌ای از این کرهٔ خاکی سر بزند. این بمب افکن در ارتفاع ۵۰۰۰۰ پایی به دور از چشم رادارهای دشمن می‌تواند بمب‌های زیادی را رها کند.

این بمب افکن نقطه برجسته‌ای در طرح مدرن کردن بمب افکن‌های آمریکا بود. این بمب افکن همچنان گران قیمت ترین هواپیمایی است که تا حالا ساخته قیمت آن را حدود ۱٫۱۵۷ تا ۲٫۲ میلیارد دلار که در مقایسه با ناو هواپیمابر نیمیتز که قیمتی برابر ۴٫۵ تا ۶ میلیارد دلار دارد هزینه بالایی محسوب می‌شود.


ادامه مطلب

طبقه بندی: مقالات مکانیک، 

تاریخ : دوشنبه 6 شهریور 1391 | 10:56 ب.ظ | نویسنده : مهندس کیوان مصطفی پوریان | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آ ب ث
  • وب جدی
  • وب آراد
  • وب اسپید شاپ
  • شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic